søndag 9. september 2012

Den siste tiden...

...har det blitt lite blogging ser jeg!

Å skrive om min slektsforsking for tiden blir det heller lite av, det er så mange andre gjøremål som stjeler av tiden min. Den siste helgen i august burde jeg ha blogget fra, men dengang ei...huff. Da ble nemlig de årlig arrangementet SSFD (Svenske SläktsForskarDagar) avviklet, denne gang i Gävle. DIS-Norge stilte med egen buss for de som ønsket det så vi starta fra Øvre Slottsgt 2b i Oslo kl 8 fredag morgen og var tilbake kl halv ett natt til mandag. Så det ble en hyggelig, men lang ferd!

Både Laila Dag 1 og Dag 2
og Torill Dag 1 og Dag 2 har blogget om det, lar de få fortelle om turen.

Andre ting som spiser av min tid for tiden er:
  • Rasmus, den nye katten vår som nok stjeler mer av min tid når jeg er hjemme enn jeg planla (burde ha oppdatert kattebloggen min og...)
  • Yoga, som jeg går på hver torsdag fram til jul
  • Prosjektet Adopter en Eidsvollsmann, hvor jeg har påtatt meg å finne etterslekten til Hans Hein Nysom
  • KraFt 1923 (registrering av Folketelling for Kristiania/Aker i 1923) som jeg er koordinator for
  • Gravminner, fotografering av Skoger kirkes gravstøtter
  • Holmestrand bibliotek, hvor jeg jobber annahver lørdag (ikke fritid riktignok, men det blir korte helger av sånt)
  • Jobben min i DIS-Norge, hvor det har vært rimelig hektisk i det siste
  • Pluss at jeg sliter litt med helsa, noe jeg ikke er aleine om i min alder - men merker det jo da
  • DISchat, som stjeler mer av min tid enn det jeg setter pris på...


Så prøver jeg å ivareta sosial omgang med venner så godt jeg kan - og da er det ikke mye fritid igjen kan jeg forsikre!

Og dette har nok gått mest utover blogginga mi - men bedre tider kommer nok utover, satser jeg på! :)

Huff - ble visst veldig klagete dette innlegget her...

Men nå er det snart tid for Fårikål dag 2!

Gårsdagens fårikålkjele - blir sikkert 3 middager til oss 2!!


Ingen kommentarer: