fredag 14. november 2014

Fargeoppsett i Legacy

Jeg vil her vise hvordan man endrer fargeoppsett i Legacy. Det kan være greit å personalisere programmet sånn at det er sånn du trives best med. For meg er det viktig at jeg har farger jeg syns er behagelige å se på, i tillegg til at synet mitt trives best med å ha litt kontraster i bildet.

Som standard ser hovedbildet sånn ut:


Nå er kontrastene der forsåvidt greie, men jeg kunne tenke meg litt andre farger.

Det er to måter å gjøre dette på:
  1. endre farger manuelt der du vil ha de - enten på skrift, bakgrunn eller i bokser 
  2. hente inn en fargemal som har et fast oppsett på alle farger.
Det siste er det enkleste og er sånn jeg har valgt å gjøre det.

For å hente en fargemal velger du enten knappen Sett fargerhvis du har den i knappemenyen, eller du kan gå i filmenyen til Valg, klikk der på Endre farger.

Du vil da få opp en boks som ser sånn ut:


Den øverste er metode 1, mens jeg har valgt å bruke metode 2.

Klikk på alternativt fargeoppsett og du vil kunne velge mellom endel fargemaler.

Den jeg har valgt heter orange tab, men her vil jeg råde deg til å hente inn de forskjellige og prøve deg litt fram.

Er nå dette så viktig å endre på? Ikke i det hele tatt! Men jeg syns det er greit med et fargesett som er behagelig å se på, vi bruker tross alt noen timer på å ha dette skjermbildet foran oss. Prøv deg litt fram hvis du vil ha andre farger enn standard oppsett - det er mange muligheter!

Min hovedside ser nå sånn ut:




Ingen kommentarer: